Перелік запитань для проведення діагностичного аналізу адаптаційного періоду першокласників
Для проведення діагностичного аналізу адаптаційного періоду подаємо орієнтований перелік запитань, що їх доцільно поставити першокласникам:
- Чи з інтересом ти відвідуєш школу?
- Чи відповідально ставишся до навчання?
- Переживаєш за свої навчальні досягнення та невдачі?
- Чи намагаєшся поліпшити навчальні результати?
- Чи активний на уроці? Маєш бажання висловлювати власну думку, відповідати на запитання?
- Чи дисциплінований на уроці?
- Вмієш організовувати свою навчально-пізнавальну діяльність?
- Чи достатньо уважний, цілеспрямований і наполегливий?
- Чи відповідає твоя працьовитість шкільним вимогам?
- Чи можна впевнено стверджувати, що ти не відчуваєш перевтоми, збоїв у стані здоров'я?
- Чи контактуєш з іншими дітьми?
- Як складаються твої стосунки з однокласниками?
- Можеш на уроці обходитися без додаткової допомоги?
- Якщо виникає необхідність індивідуальної допомоги, чи легко її приймаєш?
- Чи задовільно протікає твоє навчання в школі?
- Чи вважаєш, що адаптаційний період пройшов для тебе успішно? Відповіді на запропоновані запитання вчитель подає в кількісному вимірі. У графі відповідного запитання навпроти прізвища та імені учня виставляє такі бали:
- "безумовно так" — 1 бал
- "скоріше так, аніж ні" — 2 бали
- "скоріше ні, аніж так" — 3 бали
- "безумовно ні" — 4 бали
Схема-характеристика учнів 1 класу
№ з/п |
Прізвище та ім’я учня |
Відповіді на запитання |
Середній бал |
Примітка |
|||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
'5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відтак, учні, котрі отримали від 3,1 до 4 балів, відчувають труднощі в. процесі адаптації до умов навчання в школі.
Доповнити інформацію, зібрану вчителем початкової школи, можуть батьки учнів. На нашу думку, доцільне також діагностичне анкетування, яке є дієвим методом розширення й доповнення інформації.