Перелік запитань для проведення діагностичного аналізу адаптаційного періоду першокласників

Для проведення діагностичного аналізу адаптаційного періоду подаємо орієнтований перелік запитань, що їх доцільно поставити першокласникам:

  1. Чи з інтересом ти відвідуєш школу?
  2. Чи відповідально ставишся до навчання?
  3. Переживаєш за свої навчальні досягнення та невдачі?
  4. Чи намагаєшся поліпшити навчальні результати?
  5. Чи активний на уроці? Маєш бажання висловлювати власну думку, відповідати на запитання?
  6. Чи дисциплінований на уроці?
  7. Вмієш організовувати свою навчально-пізнавальну діяльність?
  8. Чи достатньо уважний, цілеспрямований і наполег­ливий?
  9. Чи відповідає твоя працьовитість шкільним вимогам?
  10. Чи можна впевнено стверджувати, що ти не відчу­ваєш перевтоми, збоїв у стані здоров'я?
  11. Чи контактуєш з іншими дітьми?
  12. Як складаються твої стосунки з однокласниками?
  13. Можеш на уроці обходитися без додаткової допомоги?
  14. Якщо виникає необхідність індивідуальної допо­моги, чи легко її приймаєш?
  15. Чи задовільно протікає твоє навчання в школі?
  16. Чи вважаєш, що адаптаційний період пройшов для тебе успішно? Відповіді на запропоновані запитання вчитель подає в кількісному вимірі. У графі відповідного запитання навпроти прізвища та імені учня виставляє такі бали:
  • "безумовно так" — 1 бал
  • "скоріше так, аніж ні" — 2 бали
  • "скоріше ні, аніж так" — 3 бали
  • "безумовно ні" — 4 бали

Схема-характеристика учнів 1 класу

з/п

Прізвище та ім’я учня

Відповіді на запитання

Середній бал

Примітка

1

2

3

4

'5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відтак, учні, котрі отримали від 3,1 до 4 балів, відчу­вають труднощі в. процесі адаптації до умов навчання в школі.

Доповнити інформацію, зібрану вчителем початкової школи, можуть батьки учнів. На нашу думку, доцільне також діагностичне анкетування, яке є дієвим методом розширення й доповнення інформації.